Stockholm hundmässa

En trevlig fullsäckad helg med hundar.

Lördagen började med Kellys utställning. Kelly skötte sig exemplariskt i ringen. Hon kunde travat lite snabbare ville jag men detta har ju jag försökt få upp på henne hela hennes ”utställningskarriär”. Ståendet var perfekt och när domarn skulle känna på henne och gräva i munnen (för hon grävde verkligen) så ryggade inte ens Kelly tillbaka utan stod snällt stilla! Så stolt.
Dock gick inte bedömningen jättebra. Många stabyhoun fick 2a i kvalité (very good) och även Kelly.

Kritik:
Mycket god typ och storlek. Välskuret huvud med vackert uttryck, bra hals och skuldra, kropp i utmärkt. Kunde önskat bättre kondition, kunde önskat bättre välvinklad bakställt och något mera substans i stommen. Goda rörelser kunde vart något mer effektiva i bakstället.
Trevligt temprament

Jag är ändå ganska nöjd med kritiken, men vad menar hon med ”önskat bättre kondition”? Bara för hon travar sakta så betyder inte det att hon har dålig kondition eftersom hon kan jaga snöbollar i högsnö i en halv timme!
IMG_3721
Suddig bild med gula ögon, men iallafall ett bevis på att vi var där 😉 (sedan kan vi skylla på Linn som fotade tycker jag 😉 )

Kvällen tillbringades hos min moster i hennes etta på kungsholmen.Nästan direkt efter utställningen tog jag och Kelly vårt pick och pack och åkte dit. Där blev det mys, middag, film och bad och Kelly skötte sig exemplarisk trots hon inte fick vara i soffan eller sängen (moster är egentligen allergisk). En tillsägelse räckte och sedan förstod hon precis. Ingen mat snodd heller!

Sedan var det söndagen, idag. Åkte dit utan vovve och var hejarklack till Molle och Linn. Efter deras utställning så gick jag och Linn runt själva på mässan, vilket var skönt! Vi utforskade nästan alla vråer på hela mässan då!
Gick till våra favvoraser, igen 😉 kollade på lydnaden, shoppade osv.
Jag fick massa gratissaker som var mycket bra. Ben, klicker och sedan fick jag tillverka en egen fleecefläta, och jag som tänkte köpa en! Sedan köpte jag ett reflexkoppel till Kelly.
20121216-152150.jpg20121216-152200.jpg
Trots suddiga bilder så fick flätan godkänt!

Träffade även massa kändisar på mässan, för ja, Nina ottosson och Fredrik Steen räknas som kändisar, haha! 😉
Av en slump stod vi vid schäferringen och där stod Fredrik steen. Sedan träffade vi andra kändisar som jag inte behöver nämna 🙂 Vi är som två barn på julafotn asså… 😉
Sedan satte vi oss och Kollade på NM i freestyle. Det var några riktigt duktiga och det gav en insperation att börja göra ett nytt nummer igen. Linn gav mig tips hur jag kan ladda ner låtar, så nu är jag på G!

2 tankar på “Stockholm hundmässa

Lämna en kommentar